CAPACITACIÓN ELMO
EXPERIENCIA EN LOGÍSTICA Y OPERACIÓN
DOI:
https://doi.org/10.54620/cadesp.v15i2.663Palabras clave:
Formación Profesional, Pandemia de COVID-19, AprendizajeResumen
To describe the multidisciplinary experience in the administrative and academic management processes of training for the use and clinical management of the Elmo helmet. Experience report carried out in August 2021, addresses the description of the administrative and academic management processes of the training for use and clinical management of the Elmo helmet offered by the Escola de Saúde Pública.Results: Initially, 285 health professionals were trained, and currently there are 2,000 trained professionals in the Realistic Simulation Center of ESP/CE. The actions carried out they demonstrated, therefore, the relevance of the administrative processes of this coordination, which proves necessary to carry out activities to make the assistance processes feasible.
Descargas
Citas
Duarte MLC, et al. Enfermagem e saúde mental: uma reflexão em meio à pandemia de coronavírus. Rev Gaúcha Enferm. 2021;42.
Ali SH, Foreman J, Capasso A, Jones AM, To - zan Y, Di Clemente RJ. Social media as a re - cruitment platform for a nationwide online survey of COVID-19 knowledge, beliefs, and practices in the United States: methodology and feasibility analysis. BMC Med Res Meth - odol 2020; 20:116. DOI: https://doi.org/10.1186/s12874-020-01011-0
Mukhtar S. Psychological health during the coronavirus disease 2019 pandemic outbreak. Int J Soc Psychiatry 2020; 66:512-6. DOI: https://doi.org/10.1177/0020764020925835
Guimarães EMP, Martin SH, Rabelo FCP. Educação Permanente em Saúde: Reflexões e desafios. Cienc. enferm. 2010; 16(2):25- 33. DOI: https://doi.org/10.4067/S0717-95532010000200004
Lemos AHC, et al. Mulheres em Home Office durante a Pandemia da Covid-19 e as Configurações do ConflitoTrabalho-Família.Rev.adm.empres.2020;60(6).https://doi.org/10.1590/S0034-75902020060. DOI: https://doi.org/10.1590/s0034-759020200603
França T, et al. As mídias e as plataformas digitais no campo da Educação Permanente em Saúde: debates e propostas. Saúde debate. 2019; 43(1): 106-115. DOI: https://doi.org/10.1590/0103-11042019s109
Sá AMGN, et al. Contribuições da Educação Permanente para Qualificação da Assistência de Enfermagem em um Hospital Público. R bras ci Saúde. 2018; 22(1):87-94. DOI: https://doi.org/10.4034/RBCS.2018.22.01.12
Holanda MA, Pinheiro BV. Pandemia por COVID-19 e ventilação mecânica: enfrentando o presente, desenhando o futuro. J Bras Pneumol. 2020;46(4):e20200282. DOI: https://doi.org/10.36416/1806-3756/e20200282
Ceará. Governo do Estado do Ceará. Ceará Inovador. Fortaleza: Palácio da Abolição, 2021.
Del-Masso MCS, Cotta MA de C, Santos MAP. Ética em Pesquisa Científica : conceitos e finalidades. Acervo Digit. 2007;1–16.
Albuquerque NLS de. Planejamento operacional durante a pandemia de Covid-19: comparação entre recomendações da Organização Mundial da Saúde e o Plano de Contingência Nacional. Cogitare enferm. Cogitare enferm. 2020, 25: e72659. DOI: https://doi.org/10.5380/ce.v25i0.72659
Rocha CTM et al. O teletrabalho: conceituação e questões para análise. Cad. EBAPE.BR, 2018; 16 (1). DOI: https://doi.org/10.1590/1679-395154516
Medeiros BP et al. O uso do ciberespaço pela administração pública na pandemia da COVID-19: diagnósticos e vulnerabilidades. Rev. Adm. Pública. 2020;54 (4).https://doi.org/10.1590/0034-761220200207. DOI: https://doi.org/10.1590/0034-761220200207
Oliveira WK et al. Como o Brasil pode deter a COVID-19. 2020. Epidemiol. Serv. Saude, Brasília, 29(2):e2020044,. DOI: https://doi.org/10.5123/S1679-49742020000200023
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Categorías
Licencia
Derechos de autor 2021 Cadernos ESP

Esta obra está bajo una licencia internacional Creative Commons Atribución 4.0.
Aceptado 2021-09-23
Publicado 2021-12-07